PZU Biedronka
Autor Maria Wieczorek - 21 Listopada 2019

PZU ujawniło e-maile kilkuset osób. Rekompensata? Bony do supermarketu

PZU przekazało nieuprawnionym internautom dane swoich klientów, wysyłając korespondencję e-mailową. Po kilku godzinach przedstawiciele firmy uświadomili sobie błąd i rozesłali wiadomość z przeprosinami. Rekompensatą okazał się za to bon na 15 zł do supermarketu.

PZU wysłało potwierdzenie rejestracji w programie lojalnościowym do grupy internautów, którzy nie byli uprawnieni do poznania adresów e-mail pozostałych adresatów. Wysyłając mailing pracownik popełnił błąd, najparwdopodobniej używając formuły "DW" - "do wiadomości" lub "Do" zamiast pola UDW (ukryte do wiadomości). Jeśli bowiem użyjemy ostatniej opcji, w nagłówku widnieje tylko jeden, właściwy adres odbiorcy e-maila.

Wyciek danych 70 tysięcy studentów na znanym polskim uniwersytecie. Są już plany pozwówWyciek danych 70 tysięcy studentów na znanym polskim uniwersytecie. Są już plany pozwówCzytaj dalej

PZU wyjaśniło swoją pomyłkę

W kolejnym e-mailu firma wytłumaczyła swój błąd i poprosiła o skasowanie pechowych wiadomości. Część adresów e-mail składało się bowiem z imion i nazwisk, a według art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (znanym pod nazwą RODO), „dane osobowe” oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Jeśli więc klient PZU w swoim e-mailu zawarł imię i nazwisko, doszło do naruszenia przepisów.

Zdaniem ekspertów PZU rozwiązało sprawę poprawnie. Po kilku godzinach od incydentu przedstawiciele firmy wysłali klientom wiadomość, w którym poinformowali o błędzie swojego pracownika. Przekazali także klientom vouchery do Biedronki na kwotę 15 zł w ramach rekompensaty.

Źródło: Niebezpiecznik

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News