InPost SMS
Autor Michalina Kobla - 23 Września 2019

Oszuści podszywali się pod InPost i wyłudzali pieniądze. Firma wprowadza zmiany dla bezpieczeństwa klientów

InPost zdecydował się na duże zmiany w odpowiedzi na serię oszustw, których ofiarą mogli paść klienci firmy. Osoby oczekujące na paczkę nie będą już otrzymywały SMS-ów związanych z etapem jej transportu. W przeszłości zdarzało się bowiem, że ktoś podszywał się pod InPost i rozsyłał wiadomości, aby wyłudzać pieniądze.

InPost rezygnuje z informowania klientów o statusie przesyłki poprzez wiadomości SMS. Podobna decyzja zapadła w odpowiedzi na działanie oszustów, którzy chcieli wykorzystać osoby oczekujące na przesyłkę, podszywając się właśnie pod firmę dostawczą. Przedstawiciele InPost wystosowali oficjalnie krótki komunikat w sprawie:

"Dziękujemy za korzystanie z aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych SMS wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki."

Paulina Młynarska oburzona okładką tygodnika Wprost. Dziennikarka oskarżyła redakcję o manipulacjęPaulina Młynarska oburzona okładką tygodnika Wprost. Dziennikarka oskarżyła redakcję o manipulacjęCzytaj dalej

InPost rezygnuje z SMS-ów do klientów

Jak się okazało, od teraz status przesyłki będzie się dało sprawdzić jedynie w aplikacji mobilnej InPost. Firma chce ochronić klientów przed oszustami, którzy podszywali się pod jej przedstawicieli i rozsyłali wiadomości z prośbą o dopłatę. Miała być potrzebna z różnych powodów, na przykład przez większą wagę paczki, niż początkowo zgłoszono. Całość opatrzona była linkiem do zewnętrznej płatności, umożliwiającym natychmiastowe przelanie środków. Nie trafiały one jednak do InPost, a do oszustów.

Jako że firma miała już dość podobnych sytuacji, związanych z działaniami wyłudzaczy, zdecydowała się całkowicie zrezygnować z wysyłania klientom wiadomości SMS. Rzecznik prasowy InPost Wojciech Kądziołka potwierdził to w komunikacie przesłanym Gazeta.pl:

"Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS."

Jeżeli więc otrzymamy SMS, którego nadawca będzie się podawał za przedstawicieli InPost, nie powinniśmy na niego odpowiadać. Na pewno nie należy także przesyłać żadnych środków finansowych na wskazany numer konta. Za podobnymi wiadomościami stoją bowiem według reprezentantów firmy jedynie oszuści.

Źródło: InPost

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News