Uber bezpieczeństwo
Autor Maria Wieczorek - 25 Listopada 2019

Uber chce nagrywać przejazdy ze względów bezpieczeństwa. Co z prywatnością danych?

Uber planuje w przyszłym miesiącu rozpocząć testy nagrywania dźwięków wewnątrz samochodów kierowców firmy. Co ciekawe, niedawno rozpoczęto także program rejestrowania jazdy, który ma zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów. Przedstawiciele mediów z całego świata zastanawiają się jednak, jak nowe rozwiązania wpłyną na kwestię prywatności danych.

Uber chce rozpocząć testy nagrywania dźwięków i obrazów z wnętrza pojazdów, którymi wożeni są klienci firmy. Według agencji Bloomberg podobne rozwiązania zdecydowano się wprowadzić po serii zgłoszeń pobić, kradzieży oraz gwałtów, jakie miały miejsce w czasie przejazdów. Materiały mają także ułatwić rozstrzyganie ewentualnych sporów, do których dochodzi czasami między kierowcą i klientem.

HIV to nie marginalny problem. Codziennie o zakażeniu dowiadują się w Polsce średnio 3 osobyHIV to nie marginalny problem. Codziennie o zakażeniu dowiadują się w Polsce średnio 3 osobyCzytaj dalej

Uber testuje nagrywanie przejazdów dla bezpieczeństwa klientów

W Brazylii i Meksyku rozpoczęte zostanie testowanie nagrań dźwiękowych, które będą szyfrowane w pliku i przechowywane na urządzeniu mobilnym osoby przewożonej. Klucz do odszyfrowania rzeczonego pliku będzie udostępniany przez Ubera na prośbę strony. Szef firmy przekazał już za pośrednictwem Twittera:

"Nie jest to proste zagadnienie, ale w dalszym ciągu inwestujemy, testujemy i poprawiamy bezpieczeństwo naszej platformy z uszanowaniem prywatności użytkowników."

Właśnie prywatność stała się podstawą dużych wątpliwości zajmujących się sprawą publicystów, ale także samych klientów. Jak zaznaczają niektóre media, przy rozpoczęciu nagrywania wystąpi bowiem ryzyko, że dostęp do materiałów otrzymają służby śledcze, ale i osoby nieuprawnione. Co ciekawe, amerykańskie agencje wywiadowcze miały w 2018 roku wystąpić do Ubera z 3825 wnioskami o udostępnienie danych związanych z przejazdami. Firma podkreśla, że jest jednak świadoma, jak ważne są zbierane przez nią dane. Czas więc pokaże, jak realnie będzie działał pilotażowy program Ubera i w jaki sposób przedsiębiorstwo zadba o prywatność klientów.

Źródło: Radio ZET Biznes

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News