Wybory prezydenckie sondaż
Autor Michalina Kobla - 21 Października 2019

Wybory prezydenckie a media. Sondaż wskazał, na kogo chcą głosować widzowie największych stacji

Wybory prezydenckie 2020 już dziś wzbudzają niemałe emocje głównie z powodu sondaży, które zaczęły pojawiać się w krajowych mediach. Pracownia IBRiS przeprowadziła dla Wirtualnej Polski badanie, biorące pod uwagę ewentualne starcie Andrzeja Dudy i Małgorzaty Kidawy-Błońskiej. Dzięki wynikom możemy dowiedzieć się, na kogo swój głos chcieliby oddać widzowie TVP, TVN oraz Polsatu.

Wybory prezydenckie czekają Polaków już w przyszłym roku. Śmiało stwierdzić można więc, iż polityczna kampania promująca kandydatów poszczególnych sił w najbliższym czasie rozpocznie się na dobre. Wczesne nastroje przed elekcją wskazują obecnie sondaże prezydenckie, które coraz częściej pojawiają się już w krajowych mediach.

Pracownia IBRiS sprawdziła na zlecenie Wirtualnej Polski, jakie rezultaty przyniosłoby wyborcze starcie Małgorzaty Kidawy-Błońskiej z Andrzejem Dudą. Jako że wzięto pod uwagę jedynie dwoje kandydatów, badanie dotyczy hipotetycznej sytuacji w drugiej turze. Obecny prezydent zdobył poparcie na poziomie 52,5 proc. Na polityk Platformy Obywatelskiej głos oddałoby 38,4 proc. respondentów. 7,1 proc. pytanych nie było w stanie wybrać swojego kandydata.

Media przytoczyły słowa Gowina nt. katastrofy smoleńskiej. Nie wspomniano, że to wywiad sprzed 7 latMedia przytoczyły słowa Gowina nt. katastrofy smoleńskiej. Nie wspomniano, że to wywiad sprzed 7 latCzytaj dalej

Wybory prezydenckie oczami widzów największych mediów

Ciekawą kwestią w rzeczonym sondażu okazał się rozkład głosów na polityków przy wzięciu pod uwagę programu informacyjnego, który respondenci oglądają najchętniej. Przy tej okazji po raz kolejny podkreślić chcemy, jak istotny jest w obecnych czasach wpływ mediów na wyborców, nie tylko w kwestii rozliczania pracy poszczególnych ugrupowań, ale także ich mniej lub bardziej oczywistej promocji.

79 proc. osób, które chcą zagłosować na Andrzeja Dudę, ogląda "Wiadomości" TVP. 47 proc. ma styczność z "Wydarzeniami" Polsatu, a 26 proc. z "Faktami" TVN. Jeżeli chodzi o potencjalnych wyborców Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, dominującym programem informacyjnym w ich gronie są "Fakty" TVN, oglądane przez połowę popierających polityk osób. Z tego grona 33 proc. sięga po wieści z "Wydarzeń" Polsatu, a 20 proc. "Wiadomości" TVP. 37 proc. deklaruje, że nie ogląda żadnych tego typu programów.

Źródła:Wprost, Wirtualna Polska
Foto: Wikipedia (Platforma Obywatelska RP / P. Tracz KPRM)

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News