ING Bank Śląski ostrzeżenie
Autor - 4 Grudnia 2019

Okres przedświąteczny gratką dla wyłudzaczy. Banki ostrzegają przed “kradzieżą wszystkich twoich pieniędzy”

ING Bank Śląski oraz inne tego rodzaju instytucje wydają przedświąteczne komunikaty dotyczące bezpieczeństwa. Podczas zakupów możemy bowiem paść ofiarą wyłudzaczy. Podpowiadamy co robić, aby nie zostać oszukanym.

INB Bank Śląski wraz z innymi bankami ostrzega swoich klientów przed cyberoszustami. W przedświątecznym komunikacie przekazano:

"Okres Świąt to czas, kiedy oszuści stają się szczególnie aktywni. M.in. przy okazji zakupów świątecznych mogą wyłudzić od Ciebie dane logowania do bankowości (phishing) i ukraść wszystkie Twoje pieniądze z konta."

Jak mogą to zrobić? Najpierw tworzą specjalnie do tego celu przygotowaną stronę internetową, do złudzenia przypominającą stronę banku. Przestępcy rozsyłają następnie w SMS-ie link do spreparowanej witryny pod pretekstem np. opłacenia kuriera. Zdarza się, że link trafia do ofiary z komunikatora przez zhakowane konto znajomego (w tym przypadku występuje prośba o kod BLIK i pożyczenie małej sumy pieniędzy) lub przez e-mail fałszywej strony sklepu internetowego. Czasem do wejścia na stronę oszuści namawiają negatywnymi konsekwencjami, podając się za komornika lub informując o zaległej płatności i rzekomym naliczeniu odsetek.

Najpierw laptopy, później smartfony. FBI radzi zasłonić kamerki w telewizorachNajpierw laptopy, później smartfony. FBI radzi zasłonić kamerki w telewizorachCzytaj dalej

ING Bank Śląski i inni ostrzegają przed nierozważnym podawaniem danych

Specjalne oświadczenie wydał także mBank. W jego informacji dla klientów czytamy:

"Nigdy nie loguj się do banku lub stron integratora płatności z linków wysłanych w mailach, SMS-ach lub na portalach społecznościowych. Zawsze wpisuj adres strony bankowej ręcznie. Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku. Jeśli nie zlecałeś żadnego przelewu, nie dodawałeś zaufanego odbiorcy lub dane z przelewu są niezgodne to nie wpisuj na stronie kodu autoryzacyjnego. Nikomu nie podawaj takiego kodu."

Instytucje finansowe stosują różnego rodzaju zabezpieczenia, np. proszą o wpisanie tylko niektórych liter lub cyfr hasła, a także starannie informują o odbiorcy czy numerze przelewu. Oprócz tradycyjnego loginu i hasła w aplikacjach mobilnych wprowadzają logowanie palcem lub face ID.

Najlepsze dziś:

  1. Młodzież ma ogromny problem ze wskazywaniem fake newsów. Badania nie napawają optymizmem
  2. 'Nie żyje królowa Elżbieta II'? Krzywdząca plotka została oficjalnie zdementowana
  3. Za kampanią Hołowni stanie znana miliarderka? Oficjalny komentarz przeczy medialnym doniesieniom

źródło: wirtualnemedia.pl

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News